پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118510
گذر از هفت خوان براي شروع زندگي مشترک/سايه سنگين چشم وهم‌چشمي بر زندگي جوانان دم‌بخت
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2771

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ازدواج يکي از اموري است که هر انساني طبق فرامين دين مبين اسلام موظف به انجام آن است؛در کشور ما آيين ها و مراسم مختلفي براي ازدواج وجود دارد ولي آنچه معمولا ديده شده و به نوعي عرف جامعه محسوب مي‌شود به ترتيب: مراسم خواستگاري،عقد و عروسي است، که شاکله اصلي اين امر مقدس را تشکيل مي‌دهد.

متأسفانه در دهه اخير و اين روزهاشاهد انحرافاتي در زمينه ازدواج هستيم که بعد از چند سال زندگي مشترک پس لرزه هايش باعث ويراني زندگي مي‌شود.يکي از اين افکار و اعمال غلط تعيين مهريه سنگين در مراسم خواستگاريست که اغلب توسط خانواده عروس تعيين و توسط داماد به ثبت مي‌رسد.

با گذشت مراحل خواستگاري و عقد، نوبت به مرحله ازدواج يعني مراسم عروسي مي‌رسد،مراسمي که مي‌تواند در اوج سادگي و صميميت زمينه ساز خوشبختي زوج جوان باشد ولي در اکثر موارد به دلايلي،باعث خراب شدن زندگي آنها مي‌شود.

يکي از اين دلايل چشم و هم چشمي است که به جرأت مي‌توان گفت نه تنها در زمينه ازدواج بلکه در تمامي امورباعث ويراني خانواده ها شده است.

کارت عروسي، عکس و فيلم،ماشين عروس،آرايشگاه،سفره عقد،تالار مجلل،شام و ميوه عروسي را مي‌توان هفت خوان مراسم عروسي ناميد که شايد چيزي حدود 70 تا 80 ميليون براي دامادخرج بردارد.

بر اساس اين گزارش،اغلب زوج هايي هستند که زندگيشان را با سرلوحه قرار دادن اسراف و گناه آغاز کرده اندوسرانجام  عاقبتشان به طلاق انجاميده يا با مشکل مواجه شده است؛در نقطه مقابل هستند زوج هايي که با قناعت و سادگي و برپايه موازين اسلامي،تعيين مهريه هاي معقول،برگزاري مراسم عروسي بدون تجمل و با يک سفر زيارتي يا سياحتي ساده زندگي خود را شروع مي کنندو اغلب داراي زندگي موفق هستند.

 متصديان عروسي هاي مجلل بايد بدانند که آنها علاوه بر اينکه بساط گناه رابرپا کرده اند بايد جوابگوي جوانان دم بخت اين مملکت هم باشند که با الگوسازي تجمل گرايي و سخت کردن ازدواج،باعث گمراهي و مردد کردن جوانان براي ازدواج مي شوند.

 مي توان با وضع قوانيني، جلوي اين تجمل گرايي و اسراف را گرفت؛به طور مثال اجراي قانون عدم ثبت مهريه در صورتيکه مقدار آن (با توجه به وضع اقتصادي کشور) از حدي بالاتر باشد،يا ورود نهادهاي نظارتي با کنترل وضعيت تالارها و محدود کردن هزينه هاي اضافي مجالس عروسي و فرهنگ سازي ازدواج آسان توسط رسانه ها و نهادهاي فرهنگي.

 به گزارش دانا،همه اين گزينه ها در بناي يک زندگي ساده  و برپايي يک خانواده موفق نقش بسزايي دارد و مي تواند از رشد اسراف و تجمل گرايي در ازدواج جلوگيري کند.

با اين همه اميد است با برپايي فرهنگ ازدواج آسان توسط مسئولين ذيربط و خانواده ها ديگر شاهد افزايش سن ازدواج و حسرت جوانان براي تشکيل خانواده و ازدواج نباشيم.  

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html